Big5 Sponsorlogo Oranjewoud
Sorry, this page is not available in EnglishSitemapLinks en Contact Home> Route> Vorige | Dag 22 | Volgende
20051217_1839t 20051129_0212t 20051201_0463t 20051201_0507t 20051203_0717t 20051206_0899t 20051206_0931t 20051208_1158t
Dag 22 za. 17 december 2005 Veilingdag

Route
Kartong - Banjul - Kartong

Quote van de dag


Verhaal
Kadettilac sleept Chrysler naar Serekunda, wagen eerst leeg gehaald bij PaŽs Place, dan naar garage gesleept. FOM rijdt Niva en eigen bus naar stadion, waar veiling is. De veiling was een verhaal apart. Eerst kwam de veilingmeester met een heel verhaal, dat de wagens helemaal uit Amsterdam waren gereden en dat het dus goede auto's waren (hoezo, helemaal aan gort gereden?), dat de veiling voor het goede doel was en dat er dus genereus moest worden geboden (en dat vraagt hij aan een stel autohandelaren?). Voor dat moment werden de auto's al bezichtigd, reden voor ons om bij het oprijden van het terrein (de parkeerplaats van het stadion) een paar rondjes extra te rijden (hij is dan geplet, maar rijden doet 'ie!). We hadden best een hoop aandacht, waar we goed gebruik van hebben gemaakt. Het bieden begon niet op een startbod van de veilingmeester en ging in stappen van slechts 1 000 dalasis. Dat schoot niet echt op, en de Niva, die vooraan stond, bleef hangen bij 35 000. Daarop besloot de veilingmeester, die de minimumboden in zijn hoofd bleek te hebben, het bieden op te schorten en door te gaan met de volgende - de Kadettilac. Het briefje met specificaties dat we hadden gemaakt bleek lastig voor te lezen, Robin moest af en toe bijspringen. Het openingsbod was 10 000, van daar ging het met stapjes van 1 000 tot slechts 17 000. Weer ging de veilingmeester door naar de volgende, en wij concludeerden al dat we het terrein zelf af zouden rijden met onze auto. Toen kwamen echter mensen op ons af die wilden weten wat de stand van zaken was. We vertelden dat de teller op 17 000 stond maar dat we een minimumbod van 30 000 hadden staan, gebaseerd op de ervaring gisteren opgedaan. Wonderwel bleken ze daar over te willen gaan praten. Als ze 25 000 zouden bieden, wilden we dan afstappen van ons minimumbod? Een goed halfuur dimdammen later hadden we een afspraak met een man die namens zijn zus de wagen wilde kopen. Hij zou een bod van 27 000 doen, wij zouden dat accepteren, hij zou ons naar de camping brengen en de koelbox die daar stond erbij krijgen - als de wagen niet naar een ander zou gaan. Inmiddels was de veilingmeester al weer bijna terug, en begon het circus opnieuw. Wat was ook al weer het laatste bod, 17 000? Wie biedt? 27 000! Meteen stond iedereen op zijn tenen. Iemand anders riep 28 000, waarna de ŽbroerŽ het nog een keer probeerde met 29 000. De ander overbood met 30 000, de broer waagde nog een laatste keer 31 000 toen een Chinees het terrein op kwam rijden, een telefoon aan zijn oor, die 32 000 bood. De broer haakte af, de ander bood nog 33 000 maar de Chinees bood ineens 35 000. Daar was iedereen even stil van, en het was going once, going twice, verkocht! Toen kwam de ander nog een keertje met 36 000, waarop de veilingmeester riep "You are late!!" Zo ging de Niva uiteindelijk voor 38 000 weg (niet gek, gelet op de grote plas differentieelolie waar hij in stond) en de Kadettilac voor 35 000 (zo'n 1100 euro). Terug met taxi, vriend van Pa brengt Robin, Floris en mij tegen vergoeding naar Kartong.


Onze reis van dag tot dag:

0|1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40|41|42|43|44|45

Amsterdam-Dakar 2005 Webring (volgende) (vorige) (willekeurig) (alle sites) (toevoegen)
Sponsorlogo BentleySponsorlogo eFocus (3K)Sponsorlogo Kader BV (3K)Sponsorlogo Bouw en InfraSponsorlogo Bouwfonds FortisSponsorlogo Redesigners Sponsorlogo Profile TyrecenterSponsorlogo Unimecs

© Robin Bongers en Alexandra de Kock - team #1426 - aan de informatie op deze site kunnen geen rechten worden ontleend The Elephant: Dreamworks The Buffalo: Tha Car The Big Five The Lion: FOMautosport The Leopard: TeamKadettilac The Rhinoceros: LastMileSolutions