Big5 Sponsorlogo Oranjewoud
Sorry, this page is not available in EnglishSitemapLinks en Contact Home> Route> Vorige | Dag 4 | Volgende
20051129_0194t 20051129_0196t 20051129_0200t 20051129_0204t 20051129_0205t 20051129_0207t 20051129_0213t 20051129_0225t
Dag 4 di. 29 november 2005

Route
Sotogrande - Fes

Quote van de dag
Uhh, TeamKadettilac, volgens mij gaat daar jullie wieldop!

Verhaal
De volgende ochtend vertrekt de hele troep in optocht. Dat gaat niet zonder slag of stoot, met name de motor van Jacob zorgt voor problemen. Tot op het laatste moment blijft Robin foto´s uploaden naar de site, via de WiFi-verbinding van het hotel. Eenmaal aangekomen in de haven rijden de barrels de ferry op, samen met onder meer wat echte woestijnwagens, wat vrachtverkeer en een stel gloednieuwe auto´s. De boottocht verliep razendsnel, deze ferry was voorzien van een viertal enorme waterjets met ik-weet-niet-hoeveel vermogen er achter. Het grootste deel van de rit hebben we op het achterdek staan te kijken naar dit geweld, tegen een bewolkte achtergrond met onder meer de Rots van Gibraltar.

Na aankomst in Ceuta werd nog de laatste kans gepakt om de bankpassen leeg te pinnen, te tanken en in te kopen. Toen door naar de douane van Marokko, waar de nodige tijd stuk ging aan het invullen van allerlei papiertjes. De mannen die er rondliepen om ons naar de verschillende kantoortjes te sturen vroegen om fooitjes voor hun diensten, de man achter het loket van de autopapieren was chagrijnig vanwege het vele werk. Robin mocht inmiddels geregeld komen opdraven met zijn vertaalkunsten.

Eenmaal in Marokko reden we langs de kust verder. Het landschap is er erg vervuild, het was vies weer en er liepen erg veel mensen op en langs weg. Wij waren op zoek naar een plaats om te eten, echter toen we er stopten vond een van de teams die zich na Ceuta bij ons had gevoegd (die hadden natuurlijk gehoord hoe gezellig het bij ons was) het wat al te gezellig worden - het ging ze te traag en ze gingen er van door. Zonder iets te zeggen, dus erg missen deden we ze niet.
20051129_0248t 20051129_0263t 20051129_0266t 20051129_0267t 20051129_0276t 20051129_0286t
20051129_0293t 20051129_0318t

Toen we eenmaal een geschikte eetplek hadden gevonden regende het nog steeds wat. De wagens werden zo geparkeerd dat er zeildoeken tussen konden worden gespannen en met wat muziek erbij werd het een gezellige brunch met de nodige aandacht van passerende mensen.

Daarna ging het verder, de bergen door. Langs de weg geregeld zwaaiende mensen, veel prachtige uitzichten en kleine dorpjes. Tijdens een tankstop ontstond er nogal wat consternatie over de te volgen route. De Toubabs hadden besloten dat ze een makkelijker route wilden rijden probeerden anderen uit de groep hierin mee te krijgen. Dreamworks wilde dat wel, LastMiles overwogen het ook maar FOM en ThaCar wilden vasthouden aan de oorspronkelijke, ´gele´ route. TeamKadettilac eindigde een beetje op het breekpunt van de beslissing, we baalden er van zo voor het blok te worden gezet en van het feit dat 'ons' groepje uit elkaar dreigde te worden getrokken. Onder druk gezet door degenen die wilden afsplitsen, zelf eerder geneigd om met FOM en ThaCar mee te gaan in de oorspronkelijke plannen mondde dit uiteindelijk uit in een snel geforceerde beslissing, en bij het verder rijden raakten we de Toubabs kwijt.

De route werd steeds mooier en spectaculairder, maar langzaamaan werd het ook donker en werd het weer slechter met zelfs dikke sneeuw op de weg. We zagen nog geregeld andere barrels, onder meer 2 Patrols, de Transit van Team A en de VW T3 van Woestijnratten. In het donker maakte de mist het rijden lastiger, gelukkig lieten we op een goed moment het hoogste en moeilijkste stuk achter ons en reden we met grote haast verder. De FOMbus en de Kadettilac voelden zich erg in hun element op deze slingerende bergweggetjes, en scheurden er stevig op los (dit tot ongenoegen van sommige van de volgenden). De weg werd minder slecht en uiteindelijk kwamen we aan in Taounate. Hier konden we pinnen en tanken, echter er was geen loodvrij en iets te eten krijgen was niet mogelijk. Intussen was de sfeer door het gedoe over de route en de achterstand op het schema erg verziekt.
20051130_0320t 20051130_0322t 20051130_0323t 20051130_0324t 20051130_0327t 20051130_0328t
20051130_0331t 20051130_0333t

Verder ging het, de Marokkaanse nacht in. De vermoeidheid begon zich te laten gelden, Robin begon te tollen en na een snelle wissel kroop Alexandra achter het stuur en ging Robin direct slaapdek op. Hij hoorde onderweg nog vaag iets over een verloren wieldop(dat bleek een kolossaal gat in de weg) maar heeft verder geslapen als huis. Toen hij wakker werd stonden we op de beveiligde parking van de Fes inn, `Hee, er staan hier allemaal barrels!!' de groep was weer ingehaald.

De Fes Inn was een plek van voor ons decadente luxe. Helaas was eten niet meer mogelijk, we stelden ons tevreden met een diner in de luxe stoelen van de lobby met cheetos, brood, kaas, worst en sinaasappels. Hoewel de manager enigszins verontrust keek naar de grote puinhoop die we ervan maakten deed het personeel niet moeilijk en deden ze al het mogelijke om het ons naar de zin te maken. We hebben het wel netjes achtergelaten en zo toch een etentje met barrelspirit genoten. Daarna kroop iedereen zijn luxe kamer in, alleen de gasten van ThaCar sliepen op parking in hun barrelcamper (er zijn toch nog echte kerels in de groep). Robin ging nog even buurten bij de parkingsecurity die in een onooglijk hokje zaten met foto's op muur, een radiootje op batterijen en een bed als bank. Er zijn wat foto's gemaakt en een paar van de verwaarloosde katten die er rondliepen gelokt voor nog wat foto's. Niet vergeten ze op te sturen naar het hotel, onder vermelding van Joussef Atifi, fils de Drisse.


Onze reis van dag tot dag:

0|1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40|41|42|43|44|45

Amsterdam-Dakar 2005 Webring (volgende) (vorige) (willekeurig) (alle sites) (toevoegen)
Sponsorlogo BentleySponsorlogo eFocus (3K)Sponsorlogo Kader BV (3K)Sponsorlogo Bouw en InfraSponsorlogo Bouwfonds FortisSponsorlogo Redesigners Sponsorlogo Profile TyrecenterSponsorlogo Unimecs

© Robin Bongers en Alexandra de Kock - team #1426 - aan de informatie op deze site kunnen geen rechten worden ontleend The Elephant: Dreamworks The Buffalo: Tha Car The Big Five The Lion: FOMautosport The Leopard: TeamKadettilac The Rhinoceros: LastMileSolutions